بهترین نهال گردو مناطق سردسیر
نوشته شده توسط : زهرا

بهترین نهال گردو برای مناطق سرد

یکی از مهم ترین و بزرگترین دغدغه هایی که برای یک باغدار وجود دارد این است که یک نهال گردو را برای کاشت انتخاب کند که با شرایط اقلیمی آن منطقه سازگاری لازم را داشته باشد و بتواند سرما را بخوبی متحمل شود.بر اثر سرما ممکن است نهال گردو آسیب جدی ببیند و یا پوست تنه درخت آسیب ببیند.

یکی از راه حل ها این است که بتوانید نهال گردو را برای کاشت انتخاب کنید که به سرما مقاوم باشد.در اینجا به چند نمونه از این نهال گردو مرغوب می پردازیم:

نهال گردو کانادایی

نهال گردو کانادایی به عنوان یکی از بهترین و مرغوبترین نهال گردوها می باشد که در شرایط اقلیمی سرد رشد خوبی داشته و می تواند سرما را بخوبی متحمل شود.رقم کانادایی یکی از پربارترین ارقام در میان دیگر نهال ها می باشد که تا 16 تن نیز بار گردو داده است و باید در مناطقی کاشته شود که نیاز سرمایی آن تامین شود.

نهال گردو چندلر

نهال گردو چندلر برای مناطق معتدل و سرد مناسب کاشت می باشد اما طوری نباشد که موجب شود نهال ها دچار یخ زدگی شوند.این رقم از ارقام پربار و مقاوم به سرما و بیماری است و نیاز سرمایی برای رشد دارد.

نهال گردو فرنور

گردو فرنور به نهال مقاوم به سرما معروف می باشد که بهتر است آنرا در مناطقی بکارید که سرمای لازم برای آن تامین شود تا به رشد و بازدهی برسد.این نهال گردو بهترین رقم از نظر کیفیت و باردهی می باشد.

نهال گردو پیوندی . نهال گردو اسرائیلی و نهال گردو خوشه ای نیز می توانند در مناطق معتدل و نسبتا سرد مورد کاشت قرار بگیرند و بازدهی خوبی را از خود نشان بدهند.





:: برچسب‌ها: نهال گردو , انواع نهال گردو , خرید نهال گردو , قیمت نهال گردو , نهال گردو چندلر , نهال گردو چندلر , نهال گردو فرنور ,
:: بازدید از این مطلب : 76
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 20 مرداد 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: